četvrtak , avgust 22 2019

5 koraka pomoću kojih ćete iskoreniti svaku lošu naviku!

Ne možete bez telefona? Ne možete prste da držite dalje od čokolade? Izađite iz začaranog kruga kriz 5 koraka.

Socijalni psiholozi smatraju da je između 30% i 50% naših svakodnevnih aktivnosti određeno navikama.

Obratite pažnju na početak svog dana – isključite alarm, proveravate poruke, skljanate telefon i kuvate kafu. Vaše navike počinju čim ustanete.

Navike nisu loša stvar. Naprotiv, daju nam sigurnost i stabilnost. Bez navika naš mozak bi iznova i iznova morao da obrađuje informacije i promišlja pre nego što operemo zube pre spavanja ili popijemo vodu.

Postoje i navike koje nam nikako ne pomažu. Odvlače nam pažnju od važnih stvari, jedu nam vreme ili škode zdravlju.

1.  Otkrijte obrazac

Ako želite prekinuti sa lošim navikama, najpre morati identifikovati obrazac koji se ponavlja.

Određene okolnosti pokreću navike. Na njih odgovaramo istim činom, koji zahvaljujući dopaminu, izaziva osećaj zadovoljstva.

2. Promenite okolnosti

Okolnosti koje izazivaju navike uključuju vreme, lokaciju, aktivnost i društvo. Ako ih promenite, povećaćete šanse da se rešite neželjenih navika.

Na primer, istraživanja su pokazala da je pušačima najlakše da ostave cigarete tokom praznika.

Izazov je utvdriti novi način ponašanja u svakodnevnom životu.

3. Zamenite stare navike novim

Želite manje da gledate TV, ali ne želite da ga odnesete u podrum? Ukoliko korak broj 2 nije ostvariv i promena okolnosti nije moguća, postoji još jedno rešenje.

Stare navike zamenite novim. Našem mozgu je lakše da se navikne na nove stvari, nego da se odrekne starih.

Umesto da se prvo uhvatite za daljinski kada sednete na trosed, uzmite knjigu. Ali pre toga, promenite okolnost time što ćete staviti knjigu umesto daljinskog na trosed.

4. Pravite male korake

Nemojte postavljati sebi velike i apstraktne ciljeve: “Od danas ću se redovno baviti sportom”. Postavite sebi opipljive manje ciljeve: “Tračaću svake srede”.

Ako uspete, nagradite sebe.

Vremenom će se intervali između nagrada povećavati, pa će sama aktivnost postati dovoljna motivacija.

5. Slušajte sebe

Koliko god truda da uložite, pre ili kasnije ćete hteti da pokleknete.

Pratite korak broj 1, pamtite gde se nalaze zamke i podsećajte sebe.

Nakon sastanka ujutru, sve kolege idu na pauzu za pušenje? Zapišite sebi u kalendar “Ne danas”!

Izvor: Stil.kurir.rs     Foto: Pixabay

 

Takođe pogledajte

OŠTEĆUJE MOZAK! Nikako ne spavajte sa upaljenim svetlom!

Veštačko svetlo može negativno uticati na zdravlje celog tela, a istraživanja su pokazala da čak …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *