ponedeljak , jul 16 2018

Dnevna doza motivacije: 10 razloga da danas vežbate

Možda već vežbate zato što to volite, možda ste na dobrom putu da zavolite vežbanje, a ako i dalje tražite nešto da vas “pogura” u pravom smeru, evo male pomoći.

Vežbanje nije samo nači da skinete koji kilogram, sad kad su lepi dani pred nama, to je i jedan od najefikasnijih načina da popravite svoje fizičko i mentalno zdravlje. Evo kako fizička aktivnost utiče na nas:

Popravlja memoriju

Aerobne vežbe, one koje vam podignu puls dovoljno da se dobro oznojite popravljaju našu sposobnost pamćenja. Vežbanje je jedan od najboljih načina da očuvate funkcije mozga, koncentraciju i memoriju.

Podiže samopouzdanje

Ne samo zbog toga što ćete posle nekoliko nedelja primetiti da izgledate bolje, već zato što ćete shvatiti da ste snažniji nego ranije, ali i zato što ćete videti šta sve možete da uradite, a da pojma o tome niste imali. Iz nedelje u nedelju ćete primećivati koliko napredujete, koliko je vežbi koje možete da uradite, a ranije niste mogli i to će vas radovati svaki put. Teretana je jedno od retkih mesta na ovom svetu na kojem je, ako se trudite, napredak zagarantovan. I to čini čuda za samopouzdanje.

Umanjuje stres

Kakve god brige da vas more, kad se dobro oznojite, osećaćete se bar malo bolje. Vežbanje vam omogućava da se lepo „resetujete“ i da sagledate probleme iz druge perspektive.

Snižava rizik od hroničnih bolesti

Ljudi koji vežbaju žive duže, i što je još važnije, zdraviji su. Redovna fizička aktivnost dokazano umanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, raka debelog creva, između ostalog. Samo pola sata vežbanja, čak i hodanja malo bržim tempom odlična je prevencija mnogih hroničnih bolesti.

Čuva gustinu kostiju

Ovo je naročito važno za žene, kojima se sa godinama smanjuje gustina kostiju više nego muškarcima. Na sreću, i to je moguće sprečiti redovnim vežbanjem nekoliko puta nedeljno.

“Puni vas” energijom

Na prvi pogled vam ovo verovatno ne deluje logično, naročito ako se tek spremate da počnete da vežbate, ali posle nekoliko treninga i sami ćete shvatiti. Neposredno nakon treninga imaćete verovatno pet, deset minuta neopisivog fizičkog umora. Ali kad se presvučete i krenete kući, posle nekoliko koraka ćete osetiti da ste laki kao pero. I imaćete utisak da možete da pomerite svet. A posle nekoliko nedelja… Kese koje vučete iz prodavnice odjednom će postati “lakše”, a stepenice “manje strme”. I shvatićete da vam je život postao bolji.

Podstiče kreativnost

Ne samo da ste pametni zato što ste odlučili da vežbate, nego vežbajući postajete još pametniji! Šalu na stranu, vežbanje podstiče stvaranje novih neuronskih puteva u mozgu što učenje i rešavanje zadataka čini lakšim i efikasnijim.

Gradi mišićnu masu

A upravo su mišići ono što vam daje taj zategnuti izgled i figuru kakvu želite. Osim toga, više mišićne mase znači i brži metabolizam tako da sagorevate više kalorija i dok vežbate, ali i dok se odmarate. Sjajno, zar ne?

Sagoreva masne naslage

Vežbanje je, uz male promene u načinu ishrane, jedini način da skinete višak kilograma tako da se oni više nikad ne vrate.

Popravlja raspoloženje

Vežbanje podstiče lučenje endorfina, hornoma sreće. Pa šta čekate onda?

Izvor: mondo.rs   Foto: pixabay

Takođe pogledajte

Majčina podrška jača samopouzdanje

Stabilna emotivna veza između majke i deteta ključna je za rast pojedinih delova mozga, odnosno …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *