sreda , decembar 12 2018

Pet trikova za održavanje mentalne forme

Mnogi se trude da održe fizičko zdravlje, ali zaboravljaju na ono mentalno.

Da bi ljudski mozak ostao što duže u dobroj formi, dovoljno je da se pridržavate sledećih pravila.

 1. Dobar san
Stručnjaci kažu da je dobar san sličan ispijanju gutljaja s izvora mladosti. Naučna studija objavljena u časopisu “Neuron”, kaže kako je dobar san vrlo važan za poboljšanje pamćenja i smanjenje rizika od nesanice kasnije u životu. Optimalno je da se spava između sedam i devet sati dnevno. Dobro je da se spava u zamračenoj prostoriji, a pre odlaska u krevet izbegavajte unos kofeina i gledanje u svetleće ekrane mobilnih telefona, kompjutera, televizije… Od odlaska na spavanje napravite svojevrstan ritual koji će vam pomoći da utonete u san.
2. Jedite hranu za mozak
S obzirom na to da je naš mozak skoro u potpunosti načinjen od masti, konzumiranje hrane s visokim procentom zdravih masnoća ključno je za očuvanje mentalnog zdravlja.

Lisnato zeleno povrće, riba, mahunarke i orašasti plodovi veoma su bogati omega 3 masnim kiselinama koje su važne za mentalne procese. Pravilna ishrana i unošenje ovih namirnica je važna za sprečavanje depresije, ali i za podizanje raspoloženja.

S druge strane, zaslađena pića treba izbegavati jer, kako nova istraživanja pokazuju, ona se povezuju sa smanjenjem moždane mase.

3. Vežbajte

Fizička forma takođe je važna za zdravlje mozga i direktno je povezana sa sposobnošću učenja. Nedavna studija je pokazala da je stanje mozge direktno povezano sa telesnom aktivnošću. Vežbanje povećava sposobnost mozga da se prilagodi novim doživljajima. Aktivnosti poput tai-čija su posebno preporučljive.

4. Hobi
U slobodno vreme ne morate samo da gledate televiziju ili igrate igrice. Nađite hobi i budite kreativni. Provedite vreme u kvalitetnoj aktivnosti i pronađite umetnika u sebi. Takve aktivnosti dokazano poboljšavaju koncentraciju. Osim toga, kreativni hobiji sprečavaju demenciju, kaže studija nedavno objavljena u časopisu “Neurology”.

Istraživanje je pokazalo da su ljudi koji su se bavili nekim kreativnim hobijima poput slikanja i vajanja, 73 odsto u manjoj opasnosti od usporavanja kognitivnih funkcija.

Terapijski učinak imaju i hobiji poput grnčarije, drvodeljstva, šivenja i slično. Naravno održavanju moždanih funkcija pomaže i čitanje koje takođe osigurava i bolju koncentraciju.

5. Postanite pametniji družeći se s drugima

Učestvovanje u društvenim aktivnostima takođe osnažuje mozak i sprečava njegovo propadanje. Nova studija objavljena u časopisu “Aging & Mental Health” pokazala je da bogat društveni život značajno popravlja mentalno zdravlje. Redovno druženje s porodicom i prijateljima pomaže u održavanju mentalne fleksibilnosti, a interakcija s različitim ljudima osnažuje misaone procese, razmišljanje i multitasking.

Izvor: Blic    Foto: zdravaiprava.com / YellowBrickCinema / youtube / Mitar Mitrović / RAS Srbija / Shutterstock / Alexander Raths / Promo / Profimedia

Takođe pogledajte

Za “čelične” živce

Stres nas prati svakodnevno. Ali umesto da uzimate antidepresive bolje napravite prirodno sredstvo za jačanje …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *